✈ זולה יותר ✈ מהירה יותר ✈ בלי מגבלות טיסה ✈ נבטים תוכנן לכך מראש
הצטרפו לדרישה להקמת שדה התעופה בנבטים
"בשעה שהדרום משווע לתעסוקה ולהשקעות, לא יכולה להתקבל החלטה אחרת. הנגב מהווה 60% משטחה של מדינת ישראל והוא עדיין ממתין לפריצה הגדולה… שדה תעופה בינלאומי שני למדינת ישראל צריך וחייב לקום רק באזור נבטים, שהוא רחוק דיו מכל גבולות המדינה, ממוקם ליד שדה תעופה פעיל צבאית ובתוכו מסלול התעופה הארוך ביותר שהוקם בישראל אי פעם. זהו שדה עם נגישות טובה לנתיבי תחבורה מרכזיים – אוטוטו כביש 6 מגיע לפתחו וגם רכבת ישראל בדרך."
בני ביטון, ראש עיריית דימונה ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב
מקור תעסוקה של 10,000 משרות באופן ישיר ועוד 40,000 משרות עקיפות. הקמת שדה תעופה בשטח נבטים תוביל לשגשוג תעסוקתי בנגב.
חיבור תושבי הדרום לאפשרות טיסה לחו"ל בזמינות ובנוחות שלא הכירו לצד עלייה בתיירות הפנים ושגשוג העסקים הקטנים באזור כתוצאה מכך.
נוחות בהתניידות- עלייה בתדירות התחבורה הציבורית (רכבות ואוטובוסים), ואף כבישי האזור ישודרגו.
עם שדה תעופה בינ"ל בנגב, בתי עסק, רשתות, מלונות, קניונים ועוד יפריחו את השממה הכלכלית.
עלויות הקמת נתב"ג 2 ברמת דוד יקרה פי 10 מאשר בנבטים: 20.5 מיליארד ש"ח לעומת 2.5 מיליארד ש"ח. ההפרש היקר נובע בשל עלויות ההקמה, פיצויים, פיתוח אזורי והפסדים בגין עיכובי לו"ז.
מינימום 5 שנים להקמת שדה בנבטים לעומת 15 ברמת דוד (בין היתר בשל הפקעת אדמות, פינוי בסיס קיים, טיהור קרקע,בניית החדש והתנגדויות מועצות ותושבי העמק). נתב"ג כבר לא עומד בעומס והזמן מהותי לתפקוד תקין.
לשדה התעופה בנבטים אין שום מגבלות גודל מטוסים/מספר נוסעים/יעדים/שעות פעיל. לשדה ברמת דוד יש אורך מסלול מרבי מוגבל ולכן לא יכול לשמש למטוסים רחבי גוף. בלי טיסות טרנסאטלנטיות.
בסיס נבטים נבנה ותוכנן מבעוד מועד כדי להפוך ביום מן הימים לשדה בינלאומי־אזרחי. הקמת שדה תעופה ברמת דוד דורשת בניית בסיס צבאי חדש, מעבר אליו, פירוק הבסיס הישן ואף טיהור הקרקע לאחר מכן.
הצטרפו לדרישה להקמת שדה התעופה בנבטים
מקור תעסוקה של 10,000 משרות באופן ישיר ועוד 40,000 משרות עקיפות. הקמת שדה תעופה בשטח נבטים תוביל לשגשוג תעסוקתי בנגב. שדה תעופה בנגב יכול לקדם בעוצמה את משולש היישובים: באר שבע, ערד ודימונה; והיישובים הבדואים שבתווך.
חיבור תושבי הדרום לאפשרות טיסה לחו"ל בזמינות ובנוחות שלא הכירו לצד עלייה בתיירות הפנים ושגשוג העסקים הקטנים באזור כתוצאה מכך. פיתוח 'תיירות מדבר', בתי מלון בבאר שבע והאיזור, עם חיבור לים המלח שגם היום הוא אבן שואבת לתיירות עולמית.
נוחות בהתניידות- עלייה בתדירות התחבורה הציבורית (רכבות ואוטובוסים), ואף כבישי האזור ישודרגו.
דרום עולה לכותרות בעיקר בצל הרקטות והאזעקות, אך תושביו מעוניינים לשפר את שגרת חייהם, לפתח את הסביבה ולקדם תעשייה, ליצור מקומות עבודה ולעודד תיירות חוץ ופנים. עם שדה תעופה בינ"ל בנגב, בתי עסק, רשתות, מלונות, קניונים ועוד יפריחו את השממה הכלכלית.
עלויות הקמת נתב"ג 2 ברמת דוד יקרה פי 10 מאשר בנבטים: 20.5 מיליארד ש"ח לעומת 2.5 מיליארד ש"ח. ההפרש היקר בשל עלויות ההקמה, פיצויים, פיתוח אזורי והפסדים בגין עיכובי לו"ז- יבואו על חשבון משלמי המיסים.
3-5 שנים להקמת השדה בנבטים לעומת 15 ברמת דוד. נתב"ג כבר לא עומד בעומס והזמן מהותי לתפקוד תקין. הסיבות להפרש הגדול במשך ההקמה :הפקעת אדמות + פינוי הבסיס הקיים+טיהור קרקע + בניית החדש + התנגדויות מועצות ותושבים
לשדה התעופה בנבטים אין שום מגבלות גודל מטוסים/מספר נוסעים/יעדים/שעות פעיל. לשדה ברמת דוד יש אורך מסלול מרבי מוגבל בגלל הטופוגרפיה והיישובים סביב. שדה "מוגבל" – מראש לא יכול לשמש למטוסים רחבי גוף- חצי מצי אל על וארקיע למשל. בלי טיסות טרנסאטלנטיות.
בסיס נבטים נבנה ותוכנן מבעוד מועד כדי להפוך ביום מן הימים לשדה בינלאומי־אזרחי. התשתיות, התחבורה, אורך המסלולים והתאמתם – הכל קיים ומוכן לשימוש. אין שום מגבלת אורך מסלול המסלול הארוך ביותר במזרח התיכון, ובעל רישוי בינלאומי אזרחי.
הקמת שדה תעופה ברמת דוד דורשת בניית בסיס צבאי חדש, מעבר אליו, פירוק הבסיס הישן ואף טיהור הקרקע לאחר מכן.
הצטרפו לדרישה להקמת שדה התעופה בנבטים
הצטרפו לדרישה להקמת שדה התעופה בנבטים