ניוזלטר סיכום שנת תשפ”ד של המאבק נגד הקמת שדות תעופה בעמק יזרעאל

לא, זו לא הייתה שנה טובה. (2)

מאבקנו נגד שדה התעופה בעמק ידע בשנה זו את אחת השנים הדרמטיות ביותר בתולדותיו. רבים וטובים הצטרפו לשורותינו, חוות הדעת נגד הסכנות משדה תעופה בעמק הלכו ונערמו, חילופי השלטון המקומי הביאו לרוח אדירה במפרשי המאבק וחברינו בנגב פועלים באופן מרשים בדרישה להקימו בנבטים.

השפעות שדה התעופה על הסביבה

הגשת התסקירים לוותה בהחלטה אומללה להחיל תקנות דרקוניות (סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה) על פיתוח העמק וסביבתו כבר עכשיו. דוגמא מוחשית לכך קיבל מושב נהלל שתוכניות המתאר שלו לבינוי מגורים ופיתוח חקלאי נבלמו כולם. זוהי בשורה נוראה לכלל הישובים בעמק שעומדים בפני סכנה של הקפאת תוכניות הפיתוח כולם.

שיתוף הפעולה שקיימנו עם פרופ' יורם אבנימלך מהטכניון, חבר ועדת החקירה למשק המים, הובילה גם היא לחוות דעת ברורה וחדה שקובעת כי הקמת שדה על אדמות העמק תפגע אנושות במשק המים בצפון תוך הרס החקלאות, החזרת ההצפות לאזור חיפה והקריות וחוסר יכולת של הערים הסמוכות לסלק שפכים באופן יעיל.

עבודה שעשינו עם פרופ' איתמר גרוטו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, הובילה אף היא לחוות דעת שהיתה אמורה לזעזע את מקבלי ההחלטות. הדו"ח פורס את האיומים הבריאותיים על תושבי האזור כולו. במכתבו לגורמים הרלוונטיים, דורש גרוטו כי שיקולי בריאות חייבים לעמוד בראש סדרי העדיפויות של תוכנית כה אדירת ממדים לה השלכות עצומות על חייהם של מאות אלפים.

עבודה אינטנסיבית נעשתה גם מול רשות המים שבחודשים האחרונים הצטרפו להתנגדות להקמת שדה תעופה בעמק וזאת לאור הפגיעה הבלתי מידתית במשק המים בצפון.

לוגו המשרד להגנת הסביבה

הקמת השדה בעמק:

שלומית שיחור

עפולה

לצערנו הרב, ראש העיר של עפולה ממשיך להתעלם מסכנות אלו מתוך ציפייה שקופת המועצה תראה כסף מהקמת שדה התעופה.

לא, זו לא הייתה שנה טובה. (3)


לתמיכה : חן הבנק של העמותה 404861 בנק הפועלים 12/719 (תרומה מוכרת למס לפי סעיף 46).
סמנו 'עוקב' בפייסבוק : https://www.facebook.com/no.airport.izrael
|הצטרפו לקבוצות ווטסאפ של פעילות ופעילים,
רישמו במה תוכלו לעזור. 0505785187 (בבקשה הודעות ווטסאפ, לא טלפונים).