נושא שדה תעופה בינלאומי שני במדינת ישראל, שישלים את נמל התעופה בן גוריון המשרת כיום מעל ל-90% מכלל התנועה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה, נידון כבר שנים ארוכות. החלטת הממשלה על הקמת השדה השני המשלים בחיפה (2003), הוחלפה בהחלטה על הקמת השדה במגידו (2009), הוחלפה בהמלצה להקמת השדה בנבטים (2011), והוחלפה בהחלטה על הקמת השדה ברמת דוד (2014).
בהתאם להחלטת הממשלה האחרונה לפיה יש להקים את השדה ברמת דוד,הגיש מנהל התכנון דוח התומך בהקמת בשדה בעמק בנובמבר 2017 (דו"ח שפרן).
אולם בעקבות עבודה מאומצת ומשותפת של מטה המאבק, המועצות עמק יזרעאל, טבעון, רמת ישי, מגידו ומועצת הנגב שסתרו את האמור בדו"ח – הוחזרה לשולחן גם חלופת נבטים.
אנו בנקודת זמן קריטית מבחינת הליכי התכנון להקמת שדה תעופה בעמק. בימים אלו נבחנות לעומק שתי החלופות רמת דוד ונבטים למיקום שדה תעופה בינלאומי משלים לנמל תעופה בן גוריון. המשמעות של שדה כזה, כפי שנחשף לראשונה בדו"ח שפרן, היא בסופו של דבר 20 מיליון נוסעים בשנה, וכל 3 דקות המראת או נחיתת מטוס.
זה הזמן שלנו להשפיע ולהביא לבחירת חלופת נבטים!
החלטה דרמטית במאבק למנוע הקמת נתב"ג 2 בעמק – המועצה הארצית דחתה את המלצת מנהל התכנון והחליטה לבדוק גם את חלופת נבטים. לכתבה לחץ כאן